معرفی اهمیت سلامت شغلی WhatsApp ShareTelegram ShareFacebook ShareeMail تعداد بازدید : 2956

امروزه مسئله ایمنی و بهداشت صنعتی یکی ازمهمترین چالش‌های پیش روی کارفرمایان و کارگران دربخش صنعت می‌باشد. متاسفانه اغلب کارفرمایان پرداختن به مساله ایمنی و بهداشت را صرفا بالارفتن هزینه‌های موجود تلقی کرده و تلاش می‌کنند تا حدامکان به این مسئله نپردازند در صورتیکه آمار نشانگر این حقیقت است که می‌توان با صرف هزینه‌های ناچیز در زمینه ایمنی و شناخت خطرات موجود در حین کار از بروز خسارات جانی و مالی شدیدتر پیشگیری نمود.
در محیط‌های کاری عوامل زیان آور محیط کار موجب بیماری‌های مختلفی در کارگران می‌شود که متاسفانه اغلب این بیماری‌ها تا زمان پیشرفت کامل علائمی ندارند. تشخیص بیماری در مرحله اولیه با استفاده از معاینات پیش از استخدام  و دوره‌ای منظم می‌تواند منجر به کاهش از کار افتادگی ( کلی و جزئی ) ، غیبت از کار ناشی از بیماری و افزایش بهره‌وری گردد. هدف از عرضه خدمات طب کار و بهداشت حرفه‌ای اصلاح شرایط محیط کار برای جلوگیری از بروز بیماری‌ها، حوادث و در نهایت صیانت از سرمایه‌های مالی و نیروی انسانی است.
شرکت طب کار و کارگر در سال 1379با هدف انجام معاینات پزشکی و خدمات فنی و مهندسی بهداشت حرفه‌ای تاسیس گردید و اکنون پس از 12 سال سابقه انجام خدمات طب کار و بهداشت حرفه‌ای با تاسیس مرکز تخصصی طب کار آسا و مدیریت جدید و با بهره‌گیری از مدیران، متخصصان و کارشناسان مجرب در حوزه HSE در بخش سلامت شغلی گام بر می‌دارد.
در سال جدید نیز این شرکت با بهره‌گیری از تجهیزات پیشرفته ( اسپیرومتری ، ادیومتری ، نوار قلب و بینایی سنجی و ... ) آمادگی ارائه خدمات می‌باشد.