نرم افزار شنوایی سنجی (معاینه گوش) برای اندروید WhatsApp ShareTelegram ShareFacebook ShareeMail تعداد بازدید : 8553

نرم افزار شنوایی سنجی (معاینه گوش) برای اندروید

نرم افزار شنوایی سنجی (معاینه گوش) برای اندروید

اگر به دنبال دانلود نرم افزاری هستید که حدود شنوایی شما را به صورت نسبتاً دقیقی نشان دهد در اینجا شما را با یک نرم  افزار محبوب جهانی شنوایی سنجی(ادیومتری) رایگان به نام «تست شنوایی» (Hearing Test) آشنا می کنیم. این نرم افزار به صورتی بسیار کاربر پسند و ساده و البته دقیق طراحی شده است و شما برای معاینه قدرت شنوایی گوشهایتان تنها نیاز به یک سیستم اندروید و هدفون دارید.

 

راه اندازی نرم افزار ادیومتری

  1. ابتدا نرم افزار را با کلیک راست روی فایل پیوست  پایین صفحه (یا از گوگل پلی) دانلود کنید.

  2. سپس هدفون مناسب و استانداردی را به گوشی یا تبلت متصل کنید.

  3. به محلی خلوت و بی سر و صدا بروید.(با صدا سنج دستگاه نیز میتوانید به مناسب بودن محیط پی ببرید.)

  4. با بازکردن نرم افزار گزینه های تست جدید و قبلی ظاهر میشود (بخش 1) که با کلیک روی تست جدید وارد صفحه جدیدی می شوید که انتخاب هدفون یا انجام تست آزمایشی یا دمو وجود دارد(بخش 2). با زدن دکمه دمو بدون کالیبراسیون یا دقیق سازی دستگاه می توانید یک تست انجام دهید. اما با زدن دکمه هدفون فقط صفحه کالیبراسیون باز میشود. کالیبراسیون به منظور افزایش دقت شنوایی سنجی است. گوشی را روی گوش فردی که شنوایی کاملی دارد قرار دهید و با شنیدن صدا صفحه را لمس کنید و با قطع آن دست بکشید. این مرحله کمی زمانبر است. با این حال در دفعات بعدی نیاز به کالیبراسیون نمی باشد.

 

انجام تست ادیومتری

بعد از اتمام کالیبراسیون وارد صفحه تست شنوایی می شوید(بخش 3). ابتدا گوش راست و سپس گوش چپ شما تست میشود. نمایانگر تست گوش راست نقطه و خط قرمز و نمایانگر تست گوش چپ نقطه و خط آبی است. ابتدا نقطه ای روی صفحه ظاهر می شود و صدایی نیز همزمان از دستگاه خارج می شود که در صورتی که می شنوید دکمه می شنوم (I can hear) و در صورتی که نمی شنوید دکمه (I can’t hear)  را بزنید. اگر صدا را خیلی خیلی ضعیف می شنوید گزینه تقریباً می شنوم(rarely Audible) را بزنید که البته با زدن این دکمه به تون یا فرکانس بعدی صدا منتقل می شوید. این کار را با زدن فلش های پایین نیز می توانید انجام دهید.

 

مشاهده نتایج

با شنوایی سنجی تک تک فرکانس ها و اتمام آنها حدود شنوایی شما در هر فرکانس مشخص می شود. در صورت اتصال به اینترنت با اتمام شنوایی سنجی میتوانید حدود شنوایی خود را نیز در یک طیف رنگی 10 قسمتی ببینید(بخش 4). مناطق سبز ابتدایی شنوایی نرمال، سبز کمرنگ ناشنوایی خفیف، زرد ناشنوایی متوسط، نارنجی ناشنوایی شدید و قرمز ناشنوایی شدید را نشان می دهد. در صورتی که از منطقه سبز پر رنگ خارج شده اید لازم است به پزشک مراجعه کنید تا به طور دقیق علت و احتمالاً درمان را مشخص کند.

 

  •  دانلود نرم افزار شنوایی سنجی از طریق فایل پیوست

 

مرکز تخصصی طب کار آسا