راهنمای کاربرد منطقی وسایل حفاظت فردی در برابر ویروس کرونای 2019 WhatsApp ShareTelegram ShareFacebook ShareeMail تعداد بازدید : 653

راهنمای کاربرد منطقی وسایل حفاظت فردی در برابر ویروس کرونای 2019

اقدامات پیشگیرانه متعددی برای مقابله با ابتلا به بیماری کووید-19 پیشنهاد شده اند. برخی از این اقدامات، که عمدتا در مراحل اولیه شیوع بیماری مورد استفاده قرار گرفته بودند، ناشی از ماهیت ناشناخته بیماری بوده و با افزایش دانش متخصصان از نحوه انتشار بیماری، مورد بازنگری قرار گرفته اند. در این راستا، مشخص شد که تعدادی از این روش ها تاثیری در پیشگیری از ابتلا به این بیماری نداشته و لذا ضرورتی به ادامه آن ها وجود ندارد. سازمان جهانی بهداشت با رصد لحظه ای شواهد معتبر علمی، دائماً در حال به روز رسانی توصیه ها و اقدامات بهداشتی برای مقابله با انتشار این بیماری می باشد. همچنین ضرورت دارد جنبه های مدیریتی تهیه و توزیع لوازم و تجهیزات پیشگیرانه نیز در این بین مورد توجه قرار گیرد. در این مستند، که از آخرین راهنمای منتشر شده توسط سازمان جهانی بهداشت (هشتم اسفندماه) در پژوهشکده محیط زیست دانشگاه علوم پزشکی تهران و موسسه ملی تحقیقات سلامت ترجمه شده، با عنایت به همه موارد فوق، دستورالعمل های موثر بهداشتی برای مدیران، سطوح مختلف ارائه کنندگان خدمات بهداشتی درمانی و نیز برای عموم مردم ارائه گردیده است.
از عموم مردم و دست اندرکاران حوزه سلامت کشور درخواست داریم ضمن عمل دقیق به مفاد این راهنما، در انتشار آن به دیگران بکوشند.