کارگاه آموزشی ایمنی و بهداشت کارکنان اداری WhatsApp ShareTelegram ShareFacebook ShareeMail تعداد بازدید : 2545

کارگاه آموزشی ایمنی و بهداشت کارکنان اداری

ایمنی و بهداشت کارکنان اداری

  بررسی‌ها نشان می‌دهد سلامت کارکنان در محیط‌های اداری به شدّت تهدید می‌شود. کار کردن در محیط‌های اداري اگرچه گاهي اوقات به عنوان كارهاي ايمن در نظر گرفته می‌شود ولي اين نوع مشاغل نيز می‌توانند منجر به يك سري ریسک‌های بالقوه براي كاركنان شوند كه از جمله آن‌ها خستگي چشم، سندرم كار بيش از حد، سردرد، لغزش، سرخوردن، آسیب‌های ناشي از حمل دستي اشيا و مشكلات ناشي از نشستن بيش از حد می­باشد. با این حال در رابطه با این مسئله هنوز اطلاع رسانی و آموزش کافی ارائه نشده است.

در بررسی ویژگی‌های جسمی و روانی افراد دو عامل اساسی وراثت و محیط مورد توجّه است که هر دو از لحاظ تأثیری که بر فرد می‌گذارند، حائز اهمیت فراوان هستند. انسان زندگی خود را در محیط‌های مختلف می‌گذراند که محیط کاری از مهم‌ترین محیط‌هایی است که فرد بزرگسال بخش اعظمی از وقت خود را در آنجا سپری می‌کند. بر این اساس روشن است عوامل موجود در محیط کاری عملکرد فرد را در شغل او تحت تأثیر قرار می‌دهند.

از طرف ديگر تمام محیط‌های کاری، سازمان­ها، ادارات، کارخانجات و مراکز تولیدی و غیره در صدد افزایش کارایی کارکنان خود هستند که ایجاد شرایط محیطی سالم اوّلین و اساسی‌ترین گام در این راستا می‌باشد. همچنين بهداشت و سلامت جسمی و روانی افراد در جنبه‌های دیگر زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی تأثیر دارد. به طوری که در جوامع مختلف به تأمین سلامت كاركنان توجّه شایانی می‌شود و برنامه ریزی­ها و هزینه‌های کلانی صرف این امر می‌شود. كاركنان اداره كه بخش مهمي از جمعيت شاغلين هر كشور را تشكيل مي­دهند نيز از اين قاعده مستثنا نيستند و بايستي اقدامات لازم جهت كنترل اين عوامل و در نهايت سلامتي آن‌ها صورت پذيرد. براي نيل به اين امر لازم است در ابتدا آموزش های لازم صورت پذیرد.

مرکز تخصصی طب کار آسا افتخار دارد که کارگاه های آموزشی مرتبط با این موضوع را برای کلیه سازمان ها، ادارات و کارخانجات با ارائه اساتید برتر و مجرب این حوزه برگزار نماید.

برای کسب اطلاعات بیشتر به بخش تماس با ما مراجعه فرمایید و یا فرم مخصوص پیام را تکمیل نمایید.

فایل های پیوست :

ارسال پیام




نام و نام خانوادگی
شماره تماس
ایمیل
موضوع
متن پیام
کد امنیتی