غلظت های مواد شیمیایی با خطر فوری جانی یا سلامتی (IDLH) چیست؟ WhatsApp ShareTelegram ShareFacebook ShareeMail تعداد بازدید : 6993

غلظت های مواد شیمیایی با خطر فوری جانی یا سلامتی (IDLH) چیست؟

غلظت های مواد شیمیایی با خطر فوری جانی یا سلامتی (IDLH)
   مواجهه شغلی با مواد شیمیایی دیرزمانی است که به عنوان منبع بالقوه برای اثرات نامطلوب برای سلامت و زندگی کارگران شناخته شده است. مواجهه حاد یا کوتاه مدت با غلظت های بالای برخی از مواد شیمیایی هوابرد می تواند به سرعت کارگر را از کار بیندازد و منجر به طیف وسیعی از اثرات سلامت نامطلوب شود که می تواند شامل سوزش و تحریک چشم ها و ناحیه تنفسی، اثرات برگشت ناپذیر شدید بر سلامت، آسیب به توانایی فرار از محیط مواجهه و در برخی موارد منجر به مرگ شود.
   مقادیر غلظت هوایی که می تواند منجر به خطر فوری جانی یا سلامتی (مقادیر IDLH) بوسیله سازمان ایمنی و بهداشت ملی آمریکا (NIOSH) تهیه شده اند و این غلظت های با ریسک بالا و شرایط را مشخص می کنند و به عنوان یک بخش از معیارهای انتخاب وسایل حفاظت فردی ابتدا در دهه هشتاد میلادی تدوین شدند. مقادیر IDLH با اهداف زیر استفاده می شوند:
    اطمینان از اینکه کارگر می تواند در لحظه ایجاد اختلال در تجهیزات حفاظت فردی از یک محیط آلوده بگریزد.
    برای مشخص کردن سطح حداکثری که بالاتر از آن سطح، فقط یک دستگاه با قابلیت اطمینان بالای تنفسی مجاز به استفاده است که حفاظت حداکثری کارگر را فراهم کند.
   این مقادیر در لینک زیر برای تعداد زیادی از مواد شیمیایی مهم آمده اند:
https://www.cdc.gov/niosh/idlh/intridl4.html


مرکز تخصصی طب کار آسا


ارسال پیام




نام و نام خانوادگی
شماره تماس
ایمیل
موضوع
متن پیام
کد امنیتی